Sunday, July 25, 2010

Eurotrip is over & zebra shoes

Kõigepealt peaks siiski vabandama, et pole nii ammu siia midagi kirjutanud, aga tõesti ei ole olnud sellist vabamomenti.See-selleks, räägin siis ära,mis kõik põnevat ja mittepõnevat on vahepeal juhtunud.
10.juulil tuunisin ära oma valged papud. Mul oli juba ostes selline tuhin,et niisama valgeks ma neid kindlalt ei jäta. Küsisin siis targematelt nõu, milliseks need õieti kritseldada,et nendega pärast ikka käia ka julgeks. Siis ühel toredal päeval ütles Ingrid, et ma võiks need teha sebramustriliseks ja nii see siis läkski. Laenasin Inksult musta ja hakkasin neid võõpama,tegin need valmis täpselt päev enne reisile minekut.
11.juulil ärgates tundsin,et asi pole päris õige,kurk nii valus,et eeli-eeli sain hingata.Kraadisin,selgus et 38 palavik,esimene mõte "jessss" suvel haige,teine mõte Enne reisi haige,reisil haige, gaash... ma olin ikka väga kurb,vanemad juba kaalusid mind koju jätta,aga selle peale ma ütlesin et "umbrohi ei hävine" ja pakkisime asjad autosse ja tuhat nelja apteegi poole,kust sai kaasaostetud hulgi kurgukomme ja palavikualandajaid.Pärast seda praamile ja hiljem laevale,mis suubus Rootsi.Kajutis elasime kaasa jalkale,tänujumalale Hispaania võitis,wipiii,sain rahuliku kurguvaluga magama jääda.
12.juulil ärgates olime juba Roostis,käisime hommikut söömas,aga kuna minu kurgumandlid olid out off control sain ma süüa vaid minimaalselt, kõike seda mis oli vähegi pehme ja mis nõudis võimalikult vähe läbinärimist.See selleks,kogu päeva sõites jõudsime õhtuks Norrasse,ööbisime mingi väikese lennujaama läheduses Notoddenis,kust tõusis õhku vaid 1 lennuk ja see ka hommikul.Aahja ööbisime telgis.Sellest väljaronimine oli sama hull ,kui karul koopast.
13.juulil hakkas meil reis Norras pihta(oki enam ma kuupäevades väga kindel pole)
Norras on peaaegu,et igal pool tee-ja tollimaksud. Me lõpusk ei leidnudki,kus seda maksta saaks ning andsime alla,tegime endale autopassi,millega saime nädalakese rahulikult Norras sõita,ilma maksupeatusteta.Kaasas olid meil Norra kaardid ja GPS,kes meid eksiteedelt välja aitas ja uusi ja paremaid teid näitas.Esimesel korral tahtsime minna ümber Oslo linna,aga GPS -ist saime valesti aru ning sõitsimegi läbi Oslo. See on Oslo Ooperimaja,minu meelest väga ilus,ka tagant oli hoone põneva väljanägemisega.

Toidud olid meil omal kaasas,sest sealne toit on üüberkallis.No näiteks esimene jäta,mis ma endale soetasin maksis Eesti kroonides 46 eeku.Igatahes suund oli meil Lysefjordile.Teed olid väga kitsad,süitsime otse üles ja ka alla,mõnes kohas oli lausa nii,et kui teine auto vastu tuli,pidi üks seisma jääma ja end väga tee äärde ajama,muidu oleks kumbki lihtsalt teelt alla sõitnud.See on üks näide,millistel teedel,me sõitsime,aga seda pilti pole ma ise teinud.(sinka-vonka ongid tee XD)

Esimene nö.vaatamisväärsus oli meil puukirik (tagant on näha,et mäed aurasid ja ilm oli imelik)

Nii,järgmine koht,mida tahtsime vallutada oli KJERAG.

Tahtsime ka sellist pilti,aga kui te vaatate minu sselja taha siis näete,et ilm oli udune,niiet me ei saanudki minna , nägevus oli heal juhult mäe otsas 2-3 meetrit,kunagi lähen sinna kindlasti tagasi ja teen selle pildi ka ära !Vot!

Läksime edasi järgmist tippu vallutama,seekord siis PREKESTOLENIT.

Urmas ja mina ja kaljuserv...



Ja veel niipalju sellest mäetipus,et kaardil oli öelnud et sinna otsa ronimiseks on km 2,aga Norras tähedab 2 km (vähemalt seal)seda,et tuleb ületada kõigepealt 3 NORRA mäestikku ,mis on üüratu kõrged ja mis võtavadd tohutu aja,kokku jalutasime ja ronisime sinna 2,5 tundi,saate aru,sinna ma ei roniks enam ealeski ja mägironijat minust ka ei saa,see oli ikka nightmare ja ega me saanudsiis poole peal loobuda ronisime otsa,nagu piltidelt näha oli päike selleks ajaks juba peaaegu et lännu,ja tuli ju ka veel tagasi alla minna(üles-alla-üles...)kokku kulus selle tippude.tipu vallutamiseks meil midagi 5 tunni kandis,Varuge aega kui sinna lähete!!!

[Kuupäevadega pildid on tehtud Urmase poolt, tema püssiga, ülejäänud enamsati empsi või mu tehtud.

14.juulil HJELMELAND,hästi ilus loodus...


SELJESTAD-seal oli näha esimesed suurema lumega mäetipud,jehuuu,seda olin ma kogu aeg oodanud :)ÖÖbisime Eidfjordis,hullult ilus koht.


Nagu eelnevalt mainitud oli mul tugev angiin,sellepärast kannangi peaaegu,et igal pildil salli,hoolimata et vahest oli õues 24 kraadi sooja.

15.juuli. Päev koosnes pikast sõidust,läbides vähemalt 20 kaljudealust tunnelit ja 2 praamisõitu.Pikim tunnel oli 24.5 km pikk,It was fun! Laeva oodates oli hull torm,meie praamid ja Regulakesed selliste ilmadega ei sõidagi,aga need olid poole väiksemad ja ikka sõitsid,pealetakka sõitsid need poole kiiremini kui meie paadid.Ja veel,nendel praamidel oli all selline väike ruum,noh inimeste jaoks,ning laua peal olid pannkoogid ja kohvi,raha tuli panna purgi sisse,ei mingit müüat,asi oli puhtalt südametunnistuse ja aususe peal väljas,hinnad olid ette pandud ja meie lihtsalt panimegi raha purki ja sõime omi asju.Ja juhtus see,mida ma olen alati mõnitanud,et ei ole olemas parimaid pannkooke,minu jaoks OLI pannkook pannkook,aga sellel päeval kui paps ostis mulle selle 10NOK-ise pannaka,ma enam nii ei arvanud,see oli on ja jääb kõige paremaks pannkoogiks eal! Selle vahel oli nagu natuke midagi vahukooretaolist,mmmm,delicious....Õnneks sain ühest poest mingi nö.lendlehe,kus oli sees norra keeles ,taoliste pannakate retsept.XD

Sõiduteel oli ka palju kitsi,lambaid ja lehmi.Auto tuli mõnikord päris peatada,et need olevused üle tee lasta või neid tee pealt eemale ajada.


Vahepeal ühes tunnelis avastasime,et mitte kumbki auto esituledest ei põle,vot kus laps!Hea et oli tunnel,muidu oleks hea südamega edasi rühkinud.

Jõudsime Jostedali liustikule,uuuh,kui lahe seda oma silmaga oli näha. (see helesinine seal taga)

Geiranger



Samal päeval(vahepeal on vist kuupäev muutunud ,aga mul see arvestus juba täitsa segi,niiet loodame et pole hullu)sõitsime kõrgeimaisse tippu Dalsnibbasse,1800m.Sooja oli kõigest 9 kraadi ja tuul oli kohutav.



sinna üles sõit oligi vist kõige hirmsamaid,sest tee läks üles kruusateedpidi,väga-väga kitsas ilma piirdeta,kui ma siia video paneksin/kunagi panen siis on näha, milline õudukas see oli.

16 juuli. Käisime ja nägime Trolliteed(muideks Norras on 1 sümbol troll,seda müüakse ka igal pool üüratu hinnaga)paljude arvates on ja oli Trollitee hirmus ja jube,aga meie jaoks mitte sest me olime juba eelnevalt veelgi hullematel teedel sõitnud.


Nägime ka laamat!

ja ma ronis veel veits...

ja siis oli veel natuke vesi uuritanud kive




Käisime Euroopa kõrgeima kose juures 279m,ei tundunud kusjuures nii kõrge.
Suveniiri poest ostsin vanisale sünnipäevaks Norra piltidega kaardid ja vanaemale ristsünade lahendamiseks hariliku pliitasti ja kustukummi,mis olid täis Norra lippe ,endale ostsin võtmehoidja,tulukesega.Sellelt pildilt on nats näha mu ziibrasi.
Käisime ka Peer Gyndi kodu ümbruses,eriti madalad majad olid seal


Lillehammeris käisime Olümpiapargis,kus 1994.aastal toimusid taliolümpiamängud.See oli tõsiselt lahe koht. Ja nägime ka suusahüppajaid.






Siit näeb veel mu papusi :)(ülemiselt)
ning veel pilte mis on lihtsalt ununenud õigesse kohta panna ja jäänud mainimata







see on ka tehtud selle kõrge mäe tipus,kuhu ronisime...


Rootsis jäi tee peale 1 pood,kus soetasin endale H&M-ist ühe pluusi ja Mc-ist mcflurry :)

Soomes käisime Euroopa suurimas väliveepargis,mis tõesti ei tundunud minu jaoks nii üüratult suur,aga lahe oli ikka

Soomest Tallinnasse sõites ostsin lõpuks ära selle spordikella, mida vaatasin juba siis,kui läksime Tallinnast Rootsi(siis ainult vaatasin),Rootsist Soome minnes tahtsin seda juba ära osta,aga sellel laeval seda polnud,ning jäigi viimasele laevale,kusjuures samasuguts kella kannavad ka Fergie,Ashley Simpson jpt.(ja see näitab ka kuupäeva)





Koju jõudsime 20 juuli,reis ongid läbi :( ; 1 mis kindel Norrasse tahan ma kunagi tagasi minna ja see on olnud minu elu kõige parem reis ever . Hea meelega läheks üldse sinna elama,see mulle nii meeldib see puhtus, mis seal on ja see ausus,fantastiline,Eesti ei jõua mitte kunagi sellisele tasemele ja inimesed on ka palju viisakamad. Soovitan teil kõigil Norrasse minna, uskuge mind te ei pea mitte milleski kahetsema!

2 comments:

Piia Salundi said...

Norra on tõesti tohutult kaunis.
Aga tahtsin sulle Kjeragile mineku asjus ühe vihje anda - see rada seal on palju-palju raskem, kui Preikestolenile viiv! ;)

Loore said...

oh õudust,mu meelest juba Preikeston oli kohutav!