Wednesday, October 10, 2012

EVS Sitsiilias


Ciao!

Istusin Adamsonilt takso peale Ingridiga, kraadiklaas näitas -3 , jube! Igatahes, keda huvitab siis lähen kuuks ajaks Sitsiiliasse vabtahtlikuks. Hakkasin sellist võimalust otsima juba juuni lõpus ning juuli alguses. Kolm nädalat enne minekut saingi üllatavalt rõõmsa kõne, kus öeldi et just mind on Eestist välja valitud. Peale minu peaks tulema rahvast veel Hispaaniast, Ungarist,Leedust ja Prantsusmaalt. Töötama hakkan ühes loodusfarmis,mis asub Serra Guarneris, kuskil mäe otsas. Enamasti korjame oliive ja troopilisi maaikaid. Vihmase ilma korral teeme moosi nendest maasikatest. Eks näis mis moodi see välja seal kujunema hakkab.Igatahes lennuk toob mind ja mu santlaagri tagasi 10 novembril,kuskil 22.20 peaksin Tallinna Lennujaamas olema,niiet Saarde enne 11 ei jõua. Okei niipalju siis sellest. Ennem aga pean ümber istuma Müncheni lennujaamas, kuhu ma raudselt ära eksin!
Läbisin turvakintrolli edukalt, mitte nagu mõni, kes oli kodust kõikvõimalikud kolinad endale külge riputanud ja juudi jõulupuud meenutas . Üks naine katsuti nagu reaalselt igalt poolt läbi, mingi mees vaatas mind ka siukse maia pilguga, et sa oled järgmine, aga joppas, värava tuluke vilgutas mulle rohelist ja tegin tallad sealt.
 Istusin siis paarkümmend mintsa Tallinna Lennujaamas ja juba oligi aeg oma kompsudega pardale asuda. Istun hetkel siis akna all ja naudin seda imelist vaadet. Ja mu kõrval istub mingi yoller. Istusin rahulikult oma kohal ,kui sisse marssis mingi  rokibänd orsth.  :) .No ja muidugi oli ühel tüübil koht minu kõrval. Vb mingi maffia mees ka, aga mu vanaema tahaks ta teksasid küll parandada.Praegu ta magab, aga ma ei tea mis maalane see on,  aga rääkis mingit segu nr7 et. Enivei ,esimene asi kui pardale jõudis nõudis vett. Marssis ringi nagu oma kodus. Toppis oma trummi sinna üles ,kuhu kotid käivad, aga üks töötajatest tuli ja võttis ära, tahtis seda ma ei tea kuhu panna, lõpuks lubas tal jalgade ette jätta :) Mingi ilge suva vend ikka. Kõik võtavad teed, kohvi , mahla , tüüp tellib cocat ja veel vett. Raudselt mingi pohmakas, lõpuks kallas oma coca ja vee jäägid kokku ja jõi ära. Ilmselgelt mingi seguvend. Niipalju mu awesome naabrist.



Söin just mingit pitsat meenutavat asja  ja cupcake oli mõõtmetelt minimaalne, aga maitselt ok!



Ja Olengi Müncheni lennujaamas, alguses kerge paanika, aga leidsin ikka õige koha üles. Kooserdasin veits ringi.



Uus lennuk, uus naaber!  Seekord veidike vanem naisterahvas, hetkel lahmib õlut sisse :) Kuskil 11.20 peaksingi jõudma Palermosse, kust pean leidma üles ka oma kohvri ja end bussiga linna toimetama.



Lend oli päris vinge , eriti see hetk kus aknast Sitsiilia paistma hakkas, no õigemini need mäed köitsid enim mu silmi.
Kohvri sain kätte, panin oma suvehirmutavad riided kotti ja midagi kergemat selga. Oli aeg leida üles buss, mis mind kesklinna transpordiks. Pool tunnikest küpsemist päikese käes ja sõit võiski
alata.



Bussi vastu tuli mulle Anu, kes on ka pärit Eestist ja on siin vabatahtlik terve aasta koos teise eestlase Marieliga. Läksime siis Anu juurde, kuhu sain oma pagasi jätta ja kus ka öö veeta. Hiljem käisime turul ja ostsime värskeid puuvilju ja muud paremat. Kell pool 5 pidid nad aga itaalia keele kursusele minema, st et pidin üksi jääma. Erilist tuju kodus passimiseks polnud, otsustasin Palermoga tutvuda , avasin kaardi ja kõmpisin 4,5 tundi siin ringi. Ulme kui haigeks võivad jalad minna, arvestades seda et tõusin ka hommikul kell 4 . Olin mingi sombinaaor lõpuks. Üheksast saabusid naised koolist ja läksime nendega otse Ballarosse , kuhu õhtuti tulevad kokku kõik noored vanuses (umbes) 18-30, seal oli ikka igast rahvusest tegelasi koos. Tegin ka väikse Sitsiilia veini, tiba kuiv oli see mu jaoks, kell oli lõpuks mingi pool 11, ja ma nagu elav surnu. Pidasin õigeks oma koivad koiku poole seada. Õnneks tulid Anu, Kevin ja ta kutt (prantslased), mind saatma, ise oleks vb end Eestisse tagasi ekselnud.


Eluolu:

* palju on ikka seda prügikraami maas küll, aga no liiklus on hullem, kõigil on lihtsalt nii suva,peaasi et ta seisma ei peaks jääma,seda siis nii autode,rollerite,jalakäijate ja busside või hobuste puhul.

* mehed kannavad kaks numbrit väiksemaid pluuse, ma ei tea miks,aga see on veits nilbe kui mõnel siuke jellyjelly sealt kõhu juurest lisaks kõigele muule välja paistab

* turul nööritakse turiste ikka hirmsal kombel,kohalikud saavad palju korralikumat kraami ja hoopis odavamalt

* siestad on ikka lamedad, isegi pangaautomaadid ei funktsioneeri

* rahvas on ikka väikest kasvu küll, mind ikka vaadatakse sellise pilguga,et päris kõhe mõnikord

* bussid on ülerahvastatud

* ehitised on ikka megavõimsad siin, nägin eile kogu Itaalia peale kõige suuremat teatrit

* toad on hästi suured ja laed metsikult kõrged

* kui sa ütled sitsiilasele midagi sellist et sa räägid eesti keelt ja et sa ei saa saa aru mida sa soovid, siis tema räägib sinuga edasi ikka,kuigi sai aru,et kumbki üksteise keelt ei valda

* sitsiilaste jaoks on suvi läbi, minu jaoks suvi algas !

Pilte mul on, aga kaamera usb jäi maha :( iPodis säravad ainult lennukivaated










Saadan teile päikest siit!

No comments: